Wednesday, April 30, 2008

para_jump101 airbone.......ada kebenaran dgn hujah kamu....

"Futra. ( REFO TECH)" futra69@yahoo.com.my

i sini para_glider69. fly mode.
setuju...... ada hujah kamu yg ada kebenaran... .......kat afrika yg tak de UMNO pun ada jalan raya,api,air. hehe heee heeee. Ada manusia anggap UMNO ni keramat, tak de UMNO mati lah Melayu,,,,,, ,,,,,,,.
Ok tu jeeeeee leeee. kadang penat nak jelas kan dgn manusia yg tidak mempunyai fikiran terbuka....


para_jump101 airborne yahoo.com> wrote:
Salam,
Wan.Zamzahidi@ skf.com" Wan.Zamzahidi@ skf.com wrote:
KALAU ITU TAK DIPANGGIL ZALIM, KAU BAGI TAU AKU APA AKU NAK PANGGIL TU ???????????
PANGGIL YANG TEPAT KEPADA MEREKA IALAH : BABI.
Kepada soalan yang mengutarakan tentang hospital, sekolah dan lain-lain infrastruktor yang disediakan oleh kerajaan UMNO. Itu adalah tanggungjawab kerajaan yang memerentah. Kerjaan Komunis pun menyediakan semuanya kemudahan yang seumpama. Jadi jangan bodoh sangat yang mngatakan kerajaan UMNO/BN itu adil. Semasa negara kita Malaya diperentah oleh penjajah British, penjajah British pun sediakan sekolah dan hospital. Malah lebih baik dan lebih tahan lagi.sehingga sekarang ini seperti Sekolah VI, King Edward, St Paul, St Mary, King George, Convent, Anderson, dan sebagainya, Semua sekolah yang disebutkan itu hingga kini masih terkenal dengan pelajar-pelajarnya yang cerdik dan bijak pandai. Bagaimana pula dengan sekolah-sekolah yang dibena oleh Kerajaan UMNO/BN? Malah ada yang runtuh selepas beberapa tahun sahaja dibena. Yang bocor disana sini itu telah menjadi satu perkara biasa. Hospital baru dibena pun ada yang berkulat dindingnya (Johor Baharu) yang lambat siap dan ada bangunan yang telah runtuh,. Mahkamah yang baru dibena pun bocor dan sebagainya akibat berlakunya rasuah dan ketirisan. Itu pun masih tidak disedari lagi ke? Apalah bangangnya penyokong dan ahli UMNO ini. Masih lagi bangang, bila lah nak cerdik. Sememangnya ahli-ahli dan penyokong-penyokong UMNO/BN ini telah dibangangkan oleh pemimpin-pemimpin mereka. Jika mereka cerdik, dikhuatiri mereka akan menderhaka dan cuba menggulingkan pemimpin-pemimpin UMNO. Pemimpin-pemimpin UMNO takut sangat kehilangan kuasa. Oleh yang demikian, pemimpin-pemimpin UMNO telah mem " bonsai " kan ahli dan penykong-penyokong ini.
Oleh yang demikian kini, adalah tugas dan tanggungjawab kita semua yang bukan ahli dan penyokong UMNO untuk mengajar, mendidik dan memulihkan kebangangan mereka ini. Ia sesungguhnya adalah suatu amanah dan tanggungjawab yang amat berat kerana telah 50 tahun mereka ini dibangangkan oleh UMNO sebagaimanA slogan UMNO : DULU, KINI...... DAN SELAMANYA ............ .. BANGANG.
Apa yang diharapkan kepada tenaga-tenaga pengajar ini, terus bersabar, tekun dan beriltizam untuk memulihkan ahli-ahli dan penyokong-penyokong UMNO ini kerana ada diantara mereka yang bangang tegar, otak mereka berkarat dan ada pula darah mereka telah bertukar warna kepada biru pekat. (terlalu BN sangat.....) . Belailah mereka dengan penuh kasih sayang dan keinsafan sebagaimana kita mendidik anak-anak kita. Semuga Allah memberikan hidayah kepada mereka untuk melakukan perubahan walaupun secara perlahan.
Sekian dahulu.
para_jump101.
.
Jika UMNO bersikap dan mentadbir negara secara adil, sudah pasti UMNO/BN akan terus memerentah negara. Siapa yang nak memangkah parti lain selain dari UMNO/BN yang belum tentu boleh mentadbir secara adil.
Oleh UMNO/BN mentadbir negara secara zalim, rakyat menolaknya dalam PRU ke-12 yang lepas. Rakyat negara ini tidaklah seperti rakyat Thailand atau Indonesia dan lain-lain negara dimana rakyat tidak akan memberontak, mengankat senjata dan sebagainya mengambil aleh negara secara paksa.
Namun rakyat negara ini cukup baik dan hanya menukar pemerentahan tetapi. .



sam cozy wrote:
salam cik wan,

mengikut peristiwa yg diceritakan oleh cik wan...
mmg dah sah zalim...

ingatlah cik wan, doa org yg dizalimi/diinaya. .. dimakbulkan Allah... doa2lah untuk kebaikan keluarga cik wan dulu... pada yg berlaku zalim tu biarlah Allah balas...

sebab Dia Maha Adil, kalau kita balas nanti tak adil la pulak kan? sebab mengikut nafsu marah kita jer...

tapi pada pendapat sy, org2 yg zalim ni dalam proses menerima hukuman Allah skarang ni....

Allah sahaja yang Maha Mengetahui.. ..

----- Original Message ----
From: "Wan.Zamzahidi@ skf.com" skf.com
To: PerisikRakyat@ yahoogroups. com
Sent: Tuesday, April 29, 2008 11:39:55 AM
Subject: Re: [PerisikRakyat] Kerajaan BN Zalim?


Yes. Zalim sangat.

Hasil bumi Terengganu dikaut saban tahun. Royalti dinafikan tapi masuk ke poket sebahagian dari mereka sahaja. Kami nak balik kampung terpaksa melalui Jalanraya Persekutuan sedangkan anda boleh balik ikut highway. Duit untuk buat highway dah disalurkan untuk buat projek mega yang tak mendatangkan keuntungan sedikit pun kepada rakyat Terengganu.. ...

Universiti mana dan hospital mana masih menjadi persoalan. Itu hospital kerajaan. Kerajaan parti apa pun memang tugas dia untuk buat semua tu. Aku dah cakap parti Likud sekalipun dia buat hospital jugak.

Kawan aku rumah dia kena banjir kat Melaka. Van UMNO datang depan rumah bawak turun bekalan makanan dan tanya nombor ahli. Dia cakap dia bukan ahli UMNO terus mereka angkut balik bawak masuk van dan blah dari situ.
datang orang parti Gerakan terus bagi tanpa tanya ahli mana pun.....

Tak zalim kah ???

Aku beli rumah di Kelang dari tahun 2002. sepatutnya siap pada tahun 2004 tapi sampai sekarang tanah pun belum tolak lagi. Tanah tu tak sesuai buat rumah. Duit bank dah keluar RM42000 setiap pembeli. Pemaju kata duit tu disalurkan untuk kempen pilihanraya 2004 melalui Zakaria Md Deros. Kami buat laporan polis dan BPR. BPR bagi alasan siasatan terpaksa dihentikan atas arahan menteri besar Selangor masa tu....
semua kami sekarang ni disenaraihitamkan oleh institusi kewangan dan tak boleh beli rumah atau kereta.

Zakaria Md Deros masuk kubur tinggalkan istana besar untuk anak cucu, tapi anak aku terpaksa balik sekolah panjat 4 tingkat rumah sewa kerana aku tak mampu nak beli rumah yang selesa untuk keluarga aku. Aku pakai kereta kancil guna nama orang lain sebab nama aku blacklist tak boleh buat pinjaman apa-pun..... ..

Dibelakang aku ada setakat ni 60 orang yang senasib dengan aku maknanya berapa ramai anak-anak yang menderita sebab kezaliman mereka ni bila mereka ada kuasa......


KALAU ITU TAK DIPANGGIL ZALIM, KAU BAGI TAU AKU APA AKU NAK PANGGIL TU ???????????



hashim572002@ gmail.com
Sent by: PerisikRakyat@ yahoogroups. com
04/29/2008 11:02 AM
Please respond to
PerisikRakyat@ yahoogroups. com

To
PerisikRakyat@ yahoogroups. com
cc

Subject
[PerisikRakyat] Kerajaan BN Zalim?







betulkah kerajaan bn tu zalim sangat... awak guna perkataan zalim
seolah-olah awak di bawah pemerintah penjajah... kadang nak tanya awak
pergi sekolah mana... kalau awak ke universiti ke universiti mana...
kalau kamu sakit kamu pergi ke hospital mana... kalau kamu ada
biasiswa atau makanan amp di sekolah dulu dari mana... bila ibu-bapa
kamu pergi haji melalui tabung haji dapat subsidi dari mana...
kalau rakyat mengalami malapetaka atau bencana alam bantuan yang
diberikepada mereka adakah kerajaan bertanya kamu ahli dap, pas, pkr
atau lain-lain... subsidi kerajaan untuk petrol yang berbilion ringgit
tu adakahuntuk kereta umno saja....
kalau betul bagaimana kerajaan umno tu zalim sangat... nak tanya...
dikalangan negara membangun dimanakah standing negara kita... macam
filifina, indonesia dan negara-negara afrika yang miskin...
negara-negara tu juga ada kerajaan dan sama mengamalkan demokrasi...
kerajaan membantu petani, penternak, nelayan, peniaga dan orang
kampung juga orang bandar....
kalau zalim bolehkah negara capai kemajuan ke tahp sekarang.

Komen Snak88iller - Zalim la bagi yang nampak dan alami & tak zalim bagi yang tak nampak dan belum alami. Dah banyak disuarakan dan dah penat nak ulang.

On 4/28/08,
Wan.Zamzahidi@ skf.com <Wan.Zamzahidi@ skf.com> wrote:
> Kelulusan pemimpin UMNO yang jadi kerajaan, tapi duit tu tetap hak rakyat.
> Kelulusan jadi susah kerana pemimpin UMNO selalu beranggapan duit tu tok
> nenek diorang punya, sebab tu la signboard projek kerajaan barisan
> nasional masih bersepah di sana sini. Kenapa tak buat projek kerajaan
> persekutuan ?
> Dah memang tugas siapa yang pegang kerajaan untuk sediakan kemudahan
> infrastruktur tak kira la UMNO ke DAP ke Parti Likud ke sapa pun......... .
>
> Jangan anggap aku pegang kerajaan aku boleh buat sesuka hati, nak bagi
> peruntukan untuk kawasan ADUN/MP BN parti aku saja........ ....
>
> Setiap MP ada peruntukan bencana on the spot RM10000. Tapi hak MP
> pembangkang sentiada dinafikan... kenapa ini terjadi ? Penduduk dalam
> kawasan tu jugak bayar cukai, tetapi hak mereka dinafikan.
>
> Adakah ini satu keadilan atau penganiayaan ?
>
> Bersubahatlah. ... semoga suatu hari nanti anda akan ditanya apa yang anda
> lakukan untuk menentang kezaliman. Jawablah seikhlas hati. Semoga anda
> mendapat sesuatu yang baik.InsyaAllah. ......


*****.*****

Daripada Abu Umarah iaitu al-Bara' bin 'Azib radhiallahu anhuma, katanya: "Kita semua diperintah oleh Rasulullah s.a.w. untuk melakukan tujuh perkara, iaitu meninjau orang sakit, mengikuti janazah, menentasymitkan orang yang bersin, menolong orang yang lemah, membantu orang yang teraniaya, meratakan salam dan melaksanakan sumpah."

(Muttafaq 'alaih)

No comments: