Tuesday, February 5, 2008

Catatan Barang Naik / Rumahku, Rumah Rakyatku, Undi Aku�

(SABTU HARI KUNING! / YELLOW SATURDAYS!)

amdang81

Catatan Barang Naik
Bismillahirrahmanir rahim.. Assalamualaikum wbt...

Semalam ke Sabasun lagi. Tak pelik pun kalu selalu ke Sabasun. Memang situ antara tempat membeli yang utama pada aku. Minggu ni agak kerap aku ke sana. Bukan banyak sangat berbelanja, tetapi membeli barang yang asyik terlupa. Seorang kawan senyum je kalu aku memberi alasan terlupa. Senyum dia sinis, dan bermakna.

Mungkin bagi yang tidak pernah ke Sabasun tidak tahu apa suasana di dalamnya. Pada aku tenang kerana biasanya pengunjung di situ agak sopan dan tidak menjelikkan. Menariknya semalam kerana aku perasan lagu SEMUA NAIK dimainkan di dalam kedai berkenaan. Aku senyum sendiri mendengar lagu tersebut. Pada aku, satu protes senyap dari pihak Sabasun terhadap kenaikan harga barang.

Tahniah! Sabasun kerana peka dengan kesusahan dan kesulitan yang dihadapi oleh masyarakat dan sanggup berkongsi rasa walaupun mereka adalah peniaga yang turut terkesan dengan kenaikan tersebut.

KLIK untuk download Risalah Tawaran Barisan Alternatif.





Kopivosian

Rumahku, Rumah Rakyatku, Undi Aku�

tun-sakaran-dandai.jpg
Rumah Datuk Nasir Tun Sakaran
hj-mohd-yusof-afdal.jpg
Rumah Mohd Yusof Afdal
tansri-bernard-dompok.jpg
Rumah Tan Sri Bernard Dompok
datuk-osu-sukam-raja-judi-sbaah.jpg
Rumah Datuk Osu Sukam (Raja Judi Sabah)
datuk-hj-salleh-tun-said.jpg
Rumah Datuk Salleh Tun Said
datuk-hj-sapawi-ahmad.jpg
Rumah Datuk Hj. Sapawi Ahmad
yg-datuk-japlin-ahkim.jpg
Rumah Datuk Japlin Ahkim
datuk-nasir-yeo.jpg
Rumah Datuk Nasir Yeo
datuk-uzair-yahya.jpg
Rumah Datuk Uzair Yahya
hj-ramli-marahaban-menantu-sakaran-dandai.jpg
Rumah Ramli Marahaban (Menantu Sakaran Dandai)
sulap.jpg
Sulap-sulap (Pondok) Petani di Sabah
bn-hebat.jpg
Rumah salah 1 keluarga Pengundi BN di Sabah
***Lu apa mau cakap sekarang Boss? Lu hilang 1 undi wwoorrr�.


HARI SABTU PAKAI KUNING! / WEAR YELLOW ON SATURDAYS!
Lawati laman 10November di http://10nov. himpunan. info/
Lawati laman Bersih di http://bersih. org/


*****.*****

Daripada Abu Umarah iaitu al-Bara' bin 'Azib radhiallahu anhuma, katanya: "Kita semua diperintah oleh Rasulullah s.a.w. untuk melakukan tujuh perkara, iaitu meninjau orang sakit, mengikuti janazah, menentasymitkan orang yang bersin, menolong orang yang lemah, membantu orang yang teraniaya, meratakan salam dan melaksanakan sumpah."

(Muttafaq 'alaih)

Ini adalah salah satu dari berbagai riwayat Imam Bukhari.
Subscribe to sabda_nabi-subscrib e@yahoogroups. com

No comments: